lördag 24 november 2007

Jul, Kambodja, Business plan, DVD och Birro

Idag är det tydligen en månad kvar till julafton. Det är inte klokt. Inte i år heller. Tiden går, som alla vet, väldigt snabbt. Hong Kong är snart ett minne blott.

Martin, tysken i min korridor, frågade under vår morgonritual (stå i köket, laga gröt och prata om hur gott det är med frukost och att vi måste plugga hela dagen) vad jag hade för julplaner. Inga alls, förmodligen är jag i Kambodja någonstans. Han verkade förvånad och verkade tycka att julplaner var nödvändiga. Andra år hade jag nog tyckt likadant, men i år? Njae.
--
Tysken tyckte dock att jag absolut inte skulle vara i Pnom Penh på julafton. It's just a mess. Men, vi får väl se. Var vi än är så kommer vi nog sakna/slippa skinka och kalle anka.
--
Torsdagens utgång blev en av dem längsta, men även roligaste kvällarna här i HK. Tröttma igår dock. När jag vaknade trodde jag verkligen inte att jag skulle skriva 100 ord på min business plan, jogga 5 kilometer och sedan ha en långsittning med Entourage på kvällen. Allt detta gjorde jag alltså igår, trots dagsformen.
--
Idag: ännu mer business plan. Är det tänkt. Ikväll: Liverpool-match och en pint.
--
Anna Järvinen har tydligen gjort ett av årets svenska album. Örebroarn tipsar om Robert Plants skiva. Och jag svär över min internetuppkoppling.
--
Mer musik: Björn Olsson har gjort det igen. Inte för att Mandos skiva är fantastisk, men första minuten av titelspåret är definitivt jätte-bra. Suget efter att ladda ner Olssons egna verk är stort. Men just det, det gick inte.
--
På tala om årets svenska album, några idéer där? Känns ändå som ett hyfsat musikår.
--
Mer om brott mot upphovsrättslagar: Har köpt några DVD-boxar och filmer vars kvalité verkar vara över all förväntan. Boxarna är dessutom snygga. Och billiga. Och...eeeh..lagliga såklart.
--
Lite julstämning ska det väl ändå bli. Min motivation när jag sitter här med min business plan är glöggflaskan och pepparkakorna jag placerat i strategiskt synhåll. Do not open until första advent.
--
Fastnar allt mer för Birros italienblogg på svenskafans. Inte för att jag är någon hardcorefan av Gli Azzurri, Il Cacio och allt vad det heter. Men om jag fortsätter läsa den där bloggen kan jag nog bli. Framförallt är det skönt att få läsa något om fotboll som är bra skrivet. Inlägget efter Italiens match mot Skottland. Läs det.
--
Nä, nu är det dags att ordbajsa på business plan istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan man inte länka, om man rekommenderar något bra?

Anonym sa...

vad han skriver och skriver och skriver...han är alldeles omöjlig på att skriva.

Anonym sa...

Björn Olsson porträtteras på en dokumentär-DVD: www.uzi.se