torsdag 18 oktober 2007

Filippinerna nästa

Igår genomfördes inte enbart en lyckad redovisning i psykologi-kursen. Det bokades även flyg till Filippinerna. Så på kvällen förtjänade jag en utgång. Och idag har jag förtjänat att inte göra så mycket alls.

Filippinerna alltså. 1:e november bär det av till vita stränder och sol. Vet ännu inte riktigt var vi ska bo, men så länge jag får sola och bada är jag nöjd. November är ju generellt sett en ganska bra månad för solsemester, eller vad säger ni?
--
Men redan imorgon är det dags för en annan utflykt. Till Kina och staden Guangzhou. Det ligger en tågtimme från Shenzhen och ska erbjuda billig shopping och bra nöjesliv.

Kommer åter till Hong Kong på lördag, så det blir ingen längre utflykt. På söndag är det nämligen dags för första fotbollsträningen med det nybildade 'International Team', som ska spela i 'CUHK Premier League'. I laget återfinns mest fransoser. Och så jag och Linus. Det är tydligen någon amerikan som ska försöka sig på det där med socker också.

Ligan består av över 50 lag, då alla enheter på Universitet har ett eller flera lag. Vi har tydligen hamnat i dödens grupp med de bästa lagen. Men som svensk räds jag inte några skräckgrupper, vi brukar ju klara ut sånt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sol o bad o vita stränder...förtjänar du det Gustav?
Härligt med åter en Kinaresa. Ta det lugnt med alkoholen bara...du vet hur du bli:)

En fråga också, Vart nånstans i HK befinner du dig? Vilket campus? Har en annan vän som ska dit o plugga nämligen så därför blev jag lite nyfiken.

Eken sa...

Hörru dite ålahue, kan du ta o bestämma lite närmare hur du ska luffa runt under jullovet?

Nu ska jag avnjuta en KompÖ under en vecka framåt, kommer söka samband efter det för vidare info

Anonym sa...

hur bli han av alkoholen ????? skulle va´kul o veta !!

Filip sa...

Mitt land... wow.. vill oxå åka dit!