tisdag 2 oktober 2007

Snabbgenomgång!

Eran kära blogg ligger efter. Trodde först att den fina folkrepubliken Kina hade censurerat blogspot, men det verkar bara ha varit datastrul. Nåväl. Jag bjuder på en snabbgenomgång av den fina Pekingresan.

En bild per dag får räcka. Men jag lovar, det kommer mera. Efter att ha raderat några bilder förut idag har jag 100 stycken. Från dagen på muren, vill säga.


Glatt gäng (trots sådär middag) på tåget till Peking.


Första kvällen i Peking åt vi Peking-anka. Hungriga svenskar beställde även in groda i en god gryta, som ni kan se här på bilden.


2:a dagen gick vi en mil på den långa muren.

I söndags kollade vi in Mao tillsammans med massa kineser.


Igår tänkte vi kolla på OS-arenan, men kom inte närmare än så här.
Med tanke på byggarbetaren nere till höger verkar byggnationen av OS-staden fortskrida i maklig takt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mäktigt, räcker att säga det.......kram Tiffany & Kajan

Kajsa sa...

Verkar ju helt underbart det där. Jag erkänner att det antagligen slog min vistelse i Ödeland. ;)
För övrigt hoppas jag för Guds skull att du inte missat att Heroes börjat! Jag har ju ändå fått dig att kolla på första säsongen, så då kan du ju inte sluta nu.