måndag 8 oktober 2007

Utbytesstudier utan studier vore fint, tack

Göra ett grupparbete tillsammans med fyra kineser är inte det lättaste har det visat sig. Medelmåttiga kunskaper i engelska blandas med brist på motivation eller ren dumhet/slöhet. Idag lyckades vi i alla fall ordna ett möte i gruppen. Med nästan alla medlemmar närvarande.
Drygt en vecka kvar till den 45 minuter långa presentationen. Lite smått stressad ska erkännas.
--
Vi hade läxförhör(!) i fitnesskursen idag! Sjukt bra gick det. Frågorna var på allt annat än vad jag hade försökt plugga på. 4/10 är väl inte så dåligt när man gissar på varje fråga?
--
Hittade tillbaka till Svalanders blogg häromdan och måste citera:
"Värst just nu är att träffa sina vänner och prata om vad man gör på . Andra gör det. Många gör det. Jag gör det också. Världen is helt jävla out of order."
--

När jag vaknade igår, törsten var som värst och det gick upp för mig att MFF återigen förlorat och att fucking Götlaborg leder allsvenskan. DÅ, då var det mycket skönt att trösta sig med att det var Hong Kong man vaknade upp i. Kunde varit regnigt höst-sverige.
--
Undrar hur Malmöspelarna känner när de vaknar, inser att de förlorat (igen) och att Lasse Kronérs lag leder serien. Känner dem som mig, fast i ett regnigt höst-sverige? Jag hoppas det.

Nu ska det sovas. Ytterligare plugg imorgon, då jag och Linus ska lösa ett litet case.

Godnatt och lycka till.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå "regnigt höstSverige" ? Här e det sol om du missat det, Gustav in HK! :)

Filip sa...

Så göra vi när vi krossar Malmö FF, krossar Malmö FF

Anonym sa...

var fick du luft ifrån då Fille i gnällbältet........???

Anonym sa...

Underbart! Allsvensk serieledning i åtminstone två veckor till!

men jag ska inte ta ut något i förskott..två svåra matcher kvar.

än dock, sjuukt skönt att slå blekblått på M-stadion.
Nästan så man önskar att man var där..

Anonym sa...

Var visst en snubbe till som fick luft...............finns inget vackrare än himmelsblått !!!!!!!!!!!!

Gustav sa...

Po dom bara mossan! Po dom bara, så di bloar!

Plastsupportrar kan förövrigt hålla tyst, tack.

Anonym sa...

ja-jamensan !! nu håller vi ihoppa ! Di ska få se, vänta bara.............