tisdag 18 december 2007

Hong Kong - Hanoi...

..eller ska jag kanske saga Hong Kong - Shenzhen - Guangzhou - Nanning - Pinxiang - Dong Dang - Hanoi.
Vi akte alltsa fran HK i lordags och kom fram igar, efter att ha spenderat en natt i Guangzhou och en natt i Nanning. Fran borjan var tanken att spendera en natt pa taget mellan dessa stader, men men..
Det var alltsa inte direkt-tag vi akte hit med direkt. Men nu ar vi framme och vi har aven hittat min bror pa ett hotell har, sa nu kan vi borja resa pa allvar.
Har i Hanoi kryssar vi fram mellan alla mopeder och motorcyklar, som finns pa bade gator och trottoarer. Det ar ett standigt tutande och jag tror aldrig jag har sett sa manga tvahjuliga fordon pa ett och samma stalle. Nu har man borjat vanja sig nagot och nu ar jag inte livradd varje gang jag ska korsa en gata.
Idag har vi fixat biljetter och stakat ut var resvag fram till Thailand. Julafton firas pa en strand i sodra Vietnam. Bara sa att ni vet.
Om nagon, mot all formodan, skulle vilja ringa mig har jag nu aven ett Vietnam nummer:
0084936623137
Nu ar jag trott pa tangentbordet har. Saaa...vi sager sa.

Inga kommentarer: