lördag 1 december 2007

Åkarps Simon Bank, Jens-Åke, sittningar, fladdermöss & kent

Det tog ungefär tre månader. Sen ramlade ett mail från Mårtensson ner i inkorgen. Bland det roligaste jag läst på länge dock. Om inte Jens-Åke misstycker kan det bli publicerat här inom en snar framtid.
--
Igår var det lunch-sittning med chairman of sports department. Trevlig snubbe den där chairman. Han lät nästan ärlig när han sa att sports department kommer att sakna Linus och mig. Dessutom kom han ihåg vem som var vem av oss, trots att vi bara träffat honom en gång.
--
Ikväll blir det en lite senare sittning, då det är Elins fölsedag imorgon. Funderar just nu över huruvida min nya, uppsydda, kavaj ska invigas eller inte. Den blev faktiskt över förväntan (förväntan var dock inte hög).
--
Omröstningen till höger säger mig två saker:
Jag har i runda slängar 11 läsare på en vecka. Eller så är hundratals människor väldigt lata.
Jag har pengar att inkassera från i alla fall 5 läsare.
--
Häromveckan var Batman i stan tydligen. Nya filmen ska innehålla scener från HK och fladdermusen ska bland annat göra ett litet hopp från IFC-tornet. Det är det där lilla nätta tornet på bilden längst uppe till höger på bloggen. Den där filminspelningen jag, mor och far såg i Central kanske inte var någon dussininspelning ändå..
--
Och till sist.. Vem fixar nu mina kent-biljetter på måndag? Frivilliga?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte konstigt att alla kineser stod "som klistrade" vid inspelningen !! Bara vi som inte fattade hur "stort" det var ! Nästan så man får gå och se gubben batman då filmen kommer.....
Är det inga av dina kompisar som fixar biljetter så kan du alltid lita på din gamla Mor !! Säg bara till !! Kram !

Anonym sa...

Mor igen..... biljetter till Kent förståss, inte batman !!