onsdag 26 september 2007

Beijing imorgon!

Imorgon flyr vi (jag, Lunus, Elin, Niklas och Malin) till Beijing. Huvudstaden i Kina, that is.
Tågresan kan bli en prövning. Och ett äventyr. Men med lite öl, gott sällskap och sömn ska man väl överleva en 24-timmarsresa.

Planerna för resan är än så länge något diffusa. Men muren, det där stora torget dem har och förbjudna staden är väl några måsten.

Om inte bloggen uppdateras under resan blir det någon gång på, säg onsdag nästa vecka.
--
Klockinlägget var tydligen populärt. Såg inte många som gissade rätt. Klockan längst ner i bild är min. Men skitsamma, för 150-kronors iPoden funkar inte. Lite trist ändå, trodde på grym kvalitet.
--
Får även välkomna Örebroaren till bloggen. Tänk om det kunde hända lite på hans sida också.
--
Nu ska jag sova. Ska bara få tyst på min roomie, Elvis (kineserna får ju välja engelska namn och killen har gjort ett coolt val får man säga), som tjatar om Beijing-måsten.

6 kommentarer:

Kajsa sa...

Men hallååå! Du har ju klockan på fel arm ju! Illa Gustav, illa!
Ha det bäst i Beijing! ;)

Anonym sa...

Gustav! visste inte att du skulle till beijing nu!vet inte om du läser härnu men om det är ngt så kan ni få min systers nummer-in case of emergency eller så...Forbidden City ska ni absolut se och missa inte Temple of Heaven- kan ni ta er till Summer Palace så gör det- grymt vackert!!kramar

Anonym sa...

Ha det grymt roligt i Beijing !! Vicket äventyr !!! Ser framemot uppdatering efter resan !
Kram, Mor

Gustav sa...

Sara: det hade jag glömt bort!
ge mig numret här eller via mail, jag lär kolla någon gång i Peking. Ska försöka hinna med att se allt, men schemat kommer nog vara fullspäckat.

Kajsa: Japp, men jag hade ju vanliga klockan på vänster arm..

Anonym sa...

yo G!!!

skönt att se att du inte bara sitter på rummet och längtar efter Fab-gänget!! även om det skulle kännas bättre för oss... ska hem å käka överklasskräfta i helgen men jag ska försöka slå en signal då. det där med rumskamratens namn är roligt!!!! fatta vilken fördel kids med coola namn har... redan vid födseln har han den gulaste ledartröjan av alla!!!!
ha det gött på muren!!!

// Fab P

Eken sa...

För övrigt är Peking klara för allsvenskan...