måndag 10 september 2007

Lite smått om sånt ni kanske vill veta. Och inte.

Hade först tänkt lägga upp lite bilder, men internetet är så segt, så segt ikväll så det får bli en annan gång. Istället kör vi lite kortfattad text om allt och inget.

Till att börja med: jag har skype numera, så snälla mina vänner lägg till mig där. hurricane.ek är namnet. Såklart.
--

Vi går faktiskt i skolan här också. Har haft två föreläsningar idag. Imorse besökte vi en något flummig "fitness-kurs" med en, ibland, överpedagogisk lärare.

Det ska även läsas två kurser på master nivå. Kruxet är att dessa kurser går om kvällen. Så idag var det föreläsning mellan halv sju och nio! Detta gäller även torsdagar..

Är dock ledig tisdagar och fredagar!
--
Jag bor i ett litet rum tillsammans med två andra studenter. En japan, Yosuke, som inte kan mycket till engelska och en 'local' som är...ja, kinesisk. Rummet ligger i en korridor, så jag delar kök och toaletter med några fler 'locals', tyskar och amerikaner.
--
Musiksmaken verkar vara obefintlig här. Tacka vet jag Money och Lekman. Ojojoj!
--
Vyerna som finns i den här staden är lika häftiga varje dag. Kom hit och ta en titt. Samtliga.
--
Glömde berätta: jag köpte en Mando Diao t-shirt i Kina i lördags. Inte skitsnygg, men ändå, lite häftigt ändå?!
--
Campuset är ganska enormt och jag har väl precis lärt mig vägen hem till mitt rum. Här finns det mesta man behöver: Bank, restauranger, mataffär, pool, sportfaciliteter och en helt OK bar. Det tar ett tag att komma in till centrala HK, men det är värt resan varje gång. Som tur är så är varken tåg, tunnelbana eller taxi dyrt. Övriga priser är annars jämlika med Sverige. CSN-pengarna rullar...
--
Egentligen, vad fasiken händer med Malmö FF?
--
Jag har hört att vissa undrar och ja, ibland känner jag mig väldigt lång och stor här. Speciellt när det kommer till kläder, vissa innertak, skyltar och bussplatser.
--
Vad mer vill ni veta? Let me know. Nu ska jag sova, för även om morgondagen är föreläsningsfri får den inte bli studiefri.






1 kommentar:

Kajsa sa...

Wiiee... alltid lika kul med uppdateringar! ;)

Jag vill att du lovar att inte äta hund, så det så!