onsdag 12 september 2007

Ett typexempel om hur smidigt saker och ting kan vara här

CUHK består av fyra college. New Asia, Chung Chi, Shaw och United.

Vanligtvis tillhör studenterna det college där dem bor. Förutom vi utbytesstudenter, som är inhysta i I-House. Vi har tydligen blivit tilldelade collegetillhörigheten slumpmässigt.

Jag tillhör New Asia College.
Huvudsyftet med collegetillhörigheten för oss utbytesstudenter är de fritidsaktiviteter som erbjuds på respektive college. Till exempel en rolig och enkel grej som fotboll. Bra va!?

New Asia College har träningar måndagar och torsdagar. Tråkigt, tänkte Gustav, då har ju jag kvällsföreläsningar. Men, tänkte Gustav, det lär ju gå och träna med ett annat lag eller kanske byta college.

Men...NEJ! Icke. Omöjligt. Neeej.

Jag har pratat med coacher, sekreterare, koordinatorer, receptionister och några vaktmästare om mitt s.k. problem. Och nej, det går inte att byta college.

Så just nu kan jag alltså inte träna fotboll pga. detta förbaskade college-elände.
--

Imorgon ska vi försöka organisera en Pekingresa. Hoppas att det är marginellt smidigare att boka biljetter....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj-aj, oj-oj-oj, och vi tycker Sverige är byråkratiskt.....men vi är ju vana vid att kunna resonera om saker o ting....kram, Tiffany

Anonym sa...

Smalin tycker att Gustav låter lite bitter.

Kajsa sa...

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=902857

Lite Thåström en sådan här helg kan inte gå fel! ;)